The Aftermath

Jelang istirahat siang, hendak masuk lift.

“Eh, ada orang terkenal!”
“Hah?”
“Lo yang nulis itu artikel tentang PS di Kompasiana kan?”
“Hmm.. Iya..”
“Banyak temen gue yang share di fb. Pas gue klik, eh nama elu.”
“Oh ya?”
“Iya, kan banyak temen gue yang … (Isyarat dua jari)”
“Oh ok.”
“Makanya mereka share. Lo ga takut?”
“Takut gimana?”
“Takut ama nomer satu…”
“Hmm, nggak. Kenapa?”
“Iya sih, kan lo cuma ngutip buku doang yah.”
“Iya…”
“Tapi kalo nanti lo diculik, kita tau siapa.”
“….”
“Mau ke mana ni lo?”
“Solat.”
“Iya ya, abis nulis gitu emang harus banyak berdoa.”
“….”
(Pada temannya yang lain) “Tuh lo mau minta tandatangan orang terkenal ga?”
“….”
“Dahhh…”
“Yuk.”
——– end of conversation——–

About akhlis

Writer & yogi
This entry was posted in writing. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.